Procedura reactivare firma ANAF

Procedura reactivare firma ANAF actualizata in 2025 indiferent de motivul inactivarii din partea ANAF sau voluntar, din partea administratorului.

Inainte de a incepe cu procedura de reactivare a unei firme este bine de stiut de ce va aflati in aceasta situatie.

Cele mai des intalnite situatii de inactivare firme sunt:

  • firma nu a depus declaratii fiscale 100, 112, 300, 390 sau 394 parcursul unui semestru calendaristic;
  • sustragere de la controalele efectuate de organul fiscal;
  • expirarea sediului social;
  • declarare informatii care nu pot fi verificate de catre ANAF;
  • firma nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat;
  • depasirea termenului de suspendare inscris la ONRC;

Pentru a afla mai multe detalii despre situatia firmei tale poti folosi serviciul nostru gratuit de verificare firma inactiva.

Procedura reactivare firma

procedura reactivare firma 1

Rezolvare aspecte financiar, legale dupa caz

In functie de motivul inactivarii trebuiesc rezolvate anumite aspecte financiare sau legale, precum:

  • depunerea declaratiilor fiscale pana in prezent;
  • intocmirea si depunerea bilanturilor contabile restante;
  • prelungirea sediului social la ONRC;
  • si altele.
procedura reactivare firma 2

Depunere cerere reactivare firma

Depunerea, la ANAF a unei cereri de reactivare a firmei declarate inactive si solicitarea stergerii faptelor inscrise in cazierul fiscal al reprezentantilor legali (daca este cazul).

Daca va aflati in situatia neplacuta in care aveti o firma declarata inactiva de ANAF, va punem la dispozitie un model cerere reactivare firma ANAF.

procedura reactivare firma 3

Raspuns cerere reactivare ANAF

Raspunsul (negativ sau pozitiv) il primesti intr-un interval de 8-25 zile lucratoare in functie de ANAF-ul de care apartineti.

Dupa un raspuns pozitiv va puteti relua activitatea fara probleme. In cazul unui raspuns negativ trebuie reluat procesul de reactivare.

Minimizeaza riscul unui raspuns negativ cu ajutorul nostru. Apeleaza la profesionisti pentru afacerea ta!

procedura reactivare firma 4

Alege un contabil de incredere

Dupa ce firma a fost activata, trebuie sa va alegeti un contabil care sa va tina contabilitatea firmei si sa va ajute in toate aspectele financiare.

Puteti alege sa angajati intern, insa costurile de cele mai multe ori sunt mai mari decat externalizarea contabilitatii catre o firma de contabilitate cu experienta in activitatea pe care o aveti.

De la „inactiva” la „activa” in cel mai scurt timp

Fă-ți viața de antrepenor mai ușoară cu ajutorul echipei noastre. Doar ne contactezi și te relaxezi: de restul, se ocupă echipa noastra.

reactivare firma anaf contact

Te sunam noi

Lasa-ne numarul de telefon si te vom contacta noi in cel mai scurt timp.

    Sunt de acord cu Politica de Confidentialitate.
    reactivare firma anaf telefon

    Telefonic sau pe WhatsApp

    Ne poti contacta cand ai timp intre orele 09:00-19:00 de luni pana vineri.

    reactivare firma anaf email

    Trimite-ne un email

    Raspundem la cererile noi si la intrebarile clientilor si in weekend.